!یک نسخه پشتیبان از من

عدل

چهارشنبه, ۹ فروردين ۱۳۹۶، ۰۶:۳۴ ب.ظ

سلام

معنای لغوی کلمه عدل در عربی این است که هر چیزی در جای مناسب خودش قرار بگیرد.

این چند روز که همراه خانواده مسافرت رفته بودیم و بعد هم چند روزیست که برگشتیم چندین بار قصد داشتم که پستی بگذارم که متاسفانه نشد. اما دیشب اتفاقی افتاد که به طور کامل دمغم کرد. اگر نبود امروز بیرون رفتن و کمی قدم زدن در هوای بی نظیر این روز های تهران شاید همانطور باقی می ماندم. هر چند که این تیپ ناراحتی ها زخمی است که درد آن نه ولی جای آن بعید است به این زودی ها از بین برود.

دیشب یک بنده خدایی که مسئولیت روابط عمومی یکی از شرکت های دولتی را بر عهده دارد تعریف می کرد که برای مراسم افتتاح چند فاز از پروژه ای ملی به دست یکی از مقامات ارشد دولتی، قرار است مجری دعوت کنند. نرخ دستمزدی که آقایان مجری شرط کرده بودند از 6 میلیون شروع می شد تا 8 و نیم میلیون! آن هم تنها برای 2 ساعت اجرا. جناب مدیر عامل شرکت که الحق و الانصاف در خرج کردن از بیت المال بسیار با وسواس و دقیق است هم شاکی که چه خبر است و باید صرف و جویی کرد و از این پول ها خبری نیست. سوزش این مطلب آن وقتی برای من زیاد شد که فهمیدم دستمزد 8  و نیم میلیونی برای کسی است که انفاقا بسیار مذهبی و موجه به نظر می رسد. بعد با خودم فکر می کردم که در دانشگاه؛ در میان اساتید و دانشجویان و یا همین آقای مدیر عامل و قشر های دیگر چقدر اطرافم هستند آدم هایی که نه از سر جبر و کنترل یک سیستم بسیار منظم و یا وظیفه بودن بلکه فی سبیل الله کار می کنند و زحمت می کشند و بر سر من و امثال من منت می گذرند و به کم قانعند. به کم که چه عرص کنم؛ جهاد می کنند با مال و جان و وقتشان.

با خودم فکر کردم که تقسیم کاری نانوشته صورت گرفته به یک سری وظیفه ها محول شده است و به یک سری مزیت ها.

معنای لغوی کلمه عدل در عربی این است که هر چیزی در جای مناسب خودش قرار بگیرد.


  • علی آقائی صائم

نظرات (۱)

سلام 
چرا دیگه نمی نویسی؟
خیلی قلمت خوبه
پاسخ:
چشم می نویسم بازم ان شاءالله
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی